icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Prat PR blickar framåt på StockholmMediaWeek

2015-05-22

Claes de Faire Resumés chefredaktör Claes de Faire programledde StockholmMediaWeek. Foto: Anna Hållams För elfte året i rad gick mediebranschens evenemang, StockholmMediaWeek, av stapeln. Den 20-21 maj 2015 deltog drygt 80 gäster i paneldebatter och som talare i många olika frågor kring mediebranschens framtid och kommunikationsmöjligheter. Förutom två fullspäckade dagar delades också priser ut i StockholmMediaAward som är en av Sveriges största medietävlingar. Priserna delades ut i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Prat PR hade uppdraget för evenemangets PR och sociala medier - och här kommer våra tre snabba reflektioner från det pass som handlade om trender och framtidstecken:
  • Livestreaming är hett! Flera av paneldeltagarna pratade om livesändningar somett effektivt sätt att nå ut i sociala medier.
  • Samarbeten bör vara mer än bara produktplacering. Företag har kanske aldrig haft bättre möjligheter att jobba mer integrerat och långsiktigt för att stärka sina varumärken
  • Handlar framtidens samarbeten om att ett varumärke bygger ett annat? Att samarbeta med en vloggare som redan är känd kan bli väldigt dyrt jämfört med att investera i en relativt okänd person som tillsammans med ett företag kan hitta sin publik och bygga sin plattform

Nyhetsbrev

Marknadsföraren började prenumerera på Prat PR:s nyhetsbrev. Du kan aldrig ana vad som hände sen. Testa själv nu!