icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Prat PR blickar framåt på StockholmMediaWeek

2015-05-22

Claes de Faire Resumés chefredaktör Claes de Faire programledde StockholmMediaWeek. Foto: Anna Hållams För elfte året i rad gick mediebranschens evenemang, StockholmMediaWeek, av stapeln. Den 20-21 maj 2015 deltog drygt 80 gäster i paneldebatter och som talare i många olika frågor kring mediebranschens framtid och kommunikationsmöjligheter. Förutom två fullspäckade dagar delades också priser ut i StockholmMediaAward som är en av Sveriges största medietävlingar. Priserna delades ut i fem kategorier: Årets Annonsör, Årets Kampanj, Årets Mediebyrå, Årets Branschpersonlighet och Årets Säljorganisation. Prat PR hade uppdraget för evenemangets PR och sociala medier - och här kommer våra tre snabba reflektioner från det pass som handlade om trender och framtidstecken:
  • Livestreaming är hett! Flera av paneldeltagarna pratade om livesändningar somett effektivt sätt att nå ut i sociala medier.
  • Samarbeten bör vara mer än bara produktplacering. Företag har kanske aldrig haft bättre möjligheter att jobba mer integrerat och långsiktigt för att stärka sina varumärken
  • Handlar framtidens samarbeten om att ett varumärke bygger ett annat? Att samarbeta med en vloggare som redan är känd kan bli väldigt dyrt jämfört med att investera i en relativt okänd person som tillsammans med ett företag kan hitta sin publik och bygga sin plattform

Nyhetsbrev

Vill du höra mer från oss? Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad på det senaste inom kommunikation.

Vi kommer såklart inte använda din epostadress till något annat än att skicka epost till dig.