icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

På folkets begäran

2012-03-02

Trots att sportlovsfirandet inte ens är över i många delar av landet är vi många som redan längtar till våren. Ännu mer när GB Glace presenterar årets glassnyheter.

I dagens Metro kan vi läsa om nytillskotten som kommer avnjutas på stranden i sommar. Men även om några klassiker som gör efterlängtad comeback.

Jag läser om min personliga favorit Calippo Shots som med några års frånvaro nu dyker upp i frysboxarna igen. Det som gör det hela ännu mer fantastiskt är att comebacken är konsumenternas förtjänst. Trogna Calippo Shots-fans har under en tid vädjat om glassens återkomst på Facebook – och GB Glace har lyssnat!

Jag säger som Mange Schmidt: Glassigt!

Det här är inte det enda exemplet på när företag lyssnar på konsumenterna i sociala medier. Men det är ett fantastiskt gott och läskande exempel.

Dela gärna med er av fler exempel där företag lyssnar på sina konsumenter.

Nyhetsbrev

Marknadsföraren började prenumerera på Prat PR:s nyhetsbrev. Du kan aldrig ana vad som hände sen. Testa själv nu!