icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Vi vann uppdraget i Älvrummet

2011-09-20

Prat PR i Göteborg vann uppdraget från Göteborgs Stad att tillsammans med kommunikationsbyrån WonderBrand, ta fram en utställning runt högaktuella Västsvenska paketet till Älvrummet i Göteborg. Det positiva beskedet fick Prat PR lagom till sin ettårsdag i september.

- Utställningen handlar om att visa en framtidsbild av vår region och de infrastruktursatsningar som kommer att göras inom Västsvenska paketet. Det säger Åsa Frykberg, ansvarig för Prat PR i Göteborg och kundansvarig för uppdraget.

Uppdraget att ta fram utställningen gick ut på anbud strax innan sommaren. Prat PR vann tillsammans med WonderBrand i konkurrens med ytterligare fyra Göteborgsbyråer.
Projektet Västsvenska paketet sträcker sig fram till år 2027 och handlar om viktiga infrastruktursatsningar i regionen. Utställningen ska visa de olika delarna i Västsvenska paketet – främst satsningarna på kollektivtrafiken och införandet av trängselskatt i Göteborg. Utställningen ska även visa på andra infrastrukturprojekt och den framtidsbild som finns för regionen.

- Utställningen kommer att finnas på en ganska begränsad yta i Älvrummet. Men den ska även vara möjlig att flytta ut till ställen där mycket folk rör sig, t ex i shoppingcentrum och ute på stan. Vi har satsat på interaktivitet och även en dos av lekfullhet med några otippade delar. Det kommer inte att bli en utställning där man bara passivt står och tittar, lovar Åsa Frykberg.

Prat PR har funnits i Göteborg i ett år i september. Pr-byrån delar lokal och samarbetar med kommunikationsbyrån WonderBrand som också är delaktig i projektet.
- Vi har varit med och tagit fram idén till utställningen och det är också vi som kommer att göra de interaktiva delarna och formgivningen i utställningen, säger Gitta Hertzman Pérez, VD på WonderBrand.

Uppdraget görs för Västsvenska paketet där GR, Västra Götalandsregionen, Region Halland, Göteborgs stad, Västtrafik och Trafikverket ingår. Utställningen kommer att visas från mitten av oktober i Älvrummet i Göteborg.

På Prat PR i Göteborg arbetar även delägarna Pernilla Holmgren Larsson och Christina Törnkrantz Terfors. VD för Prat PR i Göteborg och Stockholm är Gabriella Finnborg.

För ytterligare information och bilder:
Åsa Frykberg, ansvarig för Prat PR i Göteborg
tel: 070-758 16 22
asa.frykberg(at)prat.se

Gitta Hertzman Pérez, VD WonderBrand
tel: 070-544 90 35
gitta(at)wonderbrand.se



En kort film om Västsvenska paketet

Nyhetsbrev

Marknadsföraren började prenumerera på Prat PR:s nyhetsbrev. Du kan aldrig ana vad som hände sen. Testa själv nu!