icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Prat PR söker Social Media Specialist

2018-07-02

Vill du vara med och skapa framtidens kommunikation och vässa vårt digitala erbjudande?

Prat PR är en passionerat nyfiken byrå som kombinerar insikt, kreativitet och bred kommunikationskompetens med specialistkunskap inom mat, hälsa och livsstil (glada kollegor, gaming-kvällar, beauty-snack, fjällvandringar, måndagsmöten och excelrapporter ingår också i vår vardag). Genom att hela tiden utforska och lära oss mer om vår omvärld skapar vi kommunikation som hjälper våra kunder att förtjäna konsumenters uppmärksamhet oavsett kanal.

Den här jobbannonsen riktar sig till dig som tycker att Prat PR låter som din drömbyrå och vill vara med på vår resa in i framtiden.

Vi arbetar med ledande varumärken som Arla, KRAV, Jysk, Britax, NIVEA, Eucerin och Hjärt-Lungfonden. Nu söker vi en Social Media Specialist till vårt team.

Om rollen:

Du är en kreativ, affärsdriven och innovativ specialist på sociala medier, som vet vad som krävs för att skapa innehåll och kampanjer som verkligen engagerar människor. Att en kampanj ska drivas av engagemang men leda till resultat är självklart för dig och du arbetar med inläggen hela vägen från idé till produktion via optimering och mätning till rapportering.

Som social media specialist på Prat PR blir du vår expert på både organiskt och köpt innehåll. Du tar fram kampanjupplägg och strategier för att nå bästa räckvidd och arbetar operativt med att köpa och optimera annonser och sponsrade inlägg. Du är van vid att utvärdera och mäta resultat och nyckeltal och sporras av att skapa så optimerade och effektiva kampanjer som möjligt.

Detta är en operativ roll och du kommer själv att vara delaktig i att producera innehåll, så Photoshop eller Illustrator är program som du är mycket van att arbeta i. Vi ser ett stort plus om du även har erfarenhet av att jobba med rörligt material. Skriver och producerar text gör du självklart och anpassar denna efter målgrupp och kanal.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Expertroll i kundteam inom organisk och köpt räckvidd

• Utforma upplägg för kampanjer och inlägg

• Producera/ansvara för content

• Producera/ansvara för annonser och betalkampanjer

• Löpande analysera och optimera pågående aktiviteter

• Utvärdera och rapportera resultat

• Bidra till pitcher för befintliga och nya kunder

• Rådgivning mot kund och kollegor

• Arbeta med Google Analytics och Hootsuite eller motsvarande.

Om dig:

Du ser dig själv som en kreativ person med stor passion för digitalt innehåll. Du har givetvis superkoll på de stora sociala mediekanalerna, men håller även utkik efter nya spännande uppstickare. Kanske är du själv en aktiv profil i en eller flera kanaler. Du är naturligt nyfiken på digital utveckling och trender med mycket god förståelse för hur sociala medier kan användas för att stärka varumärkens marknadskommunikation och övergripande affärsmål.

Hos oss välkomnas det att du tar egna initiativ och är proaktiv. Du är en digital native och delar gärna med dig av din kunskap till dina kollegor.

Erfarenhet av våra fokusområden mat, hälsa, livsstil är meriterande.

Ansök idag!

Skicka din ansökan till gabriella.finnborg@prat.se senast den 16 augusti 2018. Tjänsten är baserad på vårt kontor i Stockholm.

Intervjuer sker löpande.

Nyhetsbrev

Vill du höra mer från oss? Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad på det senaste inom kommunikation.

Vi kommer såklart inte använda din epostadress till något annat än att skicka epost till dig.