icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Prat PR investerar inhouse och lanserar Prat PR Studio

2018-12-13

Prat PR växer. Nu breddar byrån sin studioproduktion med spetskompetens från bland annat reklambyråvärlden för att kunna möta kundernas önskemål om en allt mer samlad och effektiv kommunikation.

Med ett komplext byrålandskap där marknads- och kommunikationschefer idag kan ha fler än fyra eller fem byråer ser Prat PR ett ökat behov hos sina kunder av en bättre och mer samlad kommunikation. Prat PR utökar nu sina tjänster med flera nya strategiska erbjudanden inom digitalt och medieköp och lanserar nu en inhouse-studio.

- Digitalt, medieköp, produktion i form av film, foto och grafisk form har ökat flera hundra procent hos oss det senaste året och därför stärker vi nu upp med mer kompetens internt. Med vår inhouse-studio Prat PR Studio kan vi erbjuda våra kunder allt detta under ett och samma tak, säger Linda Kirsebom, byråchef på Prat PR.

Här har vi samlat exempel på produktion vi har gjort, bland annat för NIVEA, KRAV och Mutti tomater.

Anställer AD

Det nya tillskottet inom affärsområdet Studio är Peter Malmdin, Senior Art Director på Prat PR.

Peter Malmdin har 17 års yrkeserfarenhet inom Art Direction, idéarbete och konceptutveckling och design för både analog och digital media. Han kommer senast kommer från byrån Nosy där han jobbat med kunder såsom Guldfynd, KTH, Shell, Lönneberga, Casall och Lithells.

Peter kommer att ansvara för Prat PR Studio som innefattar alla typer av produktioner från reklam, print och digitalt till film, foto och grafisk form.