icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Nyrekryteringar från Jung och MSL - en strategisk del i Prat PR:s omstrukturering

2015-06-02

  Prat PR förstärker sin personalstyrka med två nya medarbetare. Linda Kirsebom har börjat som teamledare och senior rådgivare med fokus på byråns mat- och dryckeskunder och Eric Aronson, flerfaldigt prisbelönt digital konsult från MSLGROUP, har börjat som digitalt ansvarig. För ett år sedan började processen och då rekryterades Pontus Nyström som byrå- och kreativ chef. Det var första steget för en redan framgångsrik byrå mot målet att bli Sveriges mest moderna och kreativa byrå. - Vi har funnits i 15 år nu, och den här utvecklingen som sker nu är bland det roligaste och mest utmanande som har hänt, säger ägaren och VD Gabriella Finnborg. Senaste året har nya arbetsprocesser introducerats, fokus för rekryteringar har förändrats och diskussionerna med kunderna har flyttats till en högre strategisk nivå, där övergripande affärsmål och varumärket är i fokus. - Vi har ett gediget kunnande inom framförallt mat, dryck och livsstilsprodukter, och det nya medielandskapet ger oss spännande möjligheter att hjälpa våra kunder att bli allt mer framgångsrika, fortsätter hon. - Vi har en tydlig bild av hur framtidens pr kommer att se ut, och vad vi gör är att implementera den redan i dag! Linda Kirsebom har börjat som teamledare och senior rådgivare på Prat PR och hon kommer främst att fokusera på byråns mat- och dryckeskunder. Linda kommer närmast från Jung Relations där hon arbetade med byråns större internationella kunder som kundansvarig, senior rådgivare och projektledare. Eric Aronson är ny digitalt ansvarig på Prat PR och har tidigare gjort kommunikation åt bland annat CANAL+ och Regeringskansliet. Han kommer närmast från MSL GROUP där han ingick i det digitala teamet och arbetade med flera internationellt prisbelönta kampanjer. – Vi rekryterar nu fler seniora och erfarna konsulter för att möta våra kunders behov och samtidigt utvecklas som byrå. Vi har fått nya nordiska uppdrag och befintliga kunder som önskar mer digitalt arbete, projektledning och helhetslösningar inom kommunikation, säger Gabriella Finnborg. LindaErik-A