icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Flera nya varumärken till Prat PR

2018-01-24

Hudvårdsmärket Eucerin väljer att anlita Prat PR som strategisk och kreativ partner. Nya kunder hos byrån är även Kvik, Godiva, REN LOGIK, Reused Remade samt Birgit Nilsson Prize. Samtidigt anställer Prat PR tre nya juniorkonsulter.

Eucerin är ett globalt ledande varumärke inom hudvård. Precis som Prat PR:s nuvarande kund NIVEA tillhör även Eucerin hudvårdsföretaget Beiersdorf. Nu tar Eucerin nästa steg i sitt varumärkesarbete och väljer Prat PR som ny partner.

– Vi var ute efter en strategisk, modig och kreativ partner som både har ett genuint intresse och stor förståelse för våra utmaningar och möjligheter. Ett stort fokus för Eucerin är att behålla och utveckla den medicinska relevans som våra produkter och vårt varumärke har. Valet föll på Prat PR som besitter samtliga de kriterier som vi eftersökte. Vi ser fram emot att tillsammans med vår nya byrå ta vårt varumärke till nästa nivå, säger Carina Strand, marknadschef på Eucerin.

Fler nya kunder

Kvik har levererat kök, badrum och garderober i dansk design till överraskande låga priser i mer än 30 år och väljer nu Prat PR som ny partner för att stärka varumärket i Sverige.

Godiva (Pladis) är exklusiv choklad från Belgien som nu lanseras på den svenska marknaden tillsammans med Prat PR.

REN LOGIK är ett nytt varumärke svensktillverkade, hållbara och designade tvätt- och städprodukter som säljs exklusivt på Apoteket som väljer Prat PR som partner.

Reused Remade tillverkar marknadens mest klimatsmarta tygpåsar av hotellakan som annars skulle ha förbrukats. Bakom varumärket står skådespelerskan Josephine Alhanko och civilekonomen Pia Walter.

Birgit Nilsson Prize är världens största musikpris på en miljon US dollar. Priset är instiftat av Birgit Nilsson själv, som i år skulle fyllt 100 år. Det är fjärde gången Prat PR får förtroende att projektleda Birgit Nilsson Prize i Sverige.

– Vi är superglada för förtroendet vi har fått från våra nya kunder och ser verkligen fram emot att tillsammans med dem bygga deras varumärken och stärka relationerna med målgrupperna. Vi har ett grymt team på byrån, jag är så stolt över alla duktiga medarbetare och våra fantastiska kunder som vi har glädjen av få växa tillsammans med, säger Gabriella Finnborg, VD och grundare på Prat PR.

Tre nya juniorkonsulter

Samtidigt anställer Prat PR tre nya juniorkonsulter.

Agnes Westberg tillträder som ny PR-assistent. Hon kommer närmast från Spotify där hon gjort sin praktik och arbetat med företagets kommunikation i de nordiska länderna. Hon har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Malmö universitet.

Filippa Lundkvist får nu en tillsvidareanställning efter att ha blivit anställd som juniorkonsult i somras. Hon har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap från Uppsala universitet, har studerat Grafisk Design på Forsbergs och kommer närmast från en ettårig utbildning inom Public Relations på Berghs School of Communication.

Michaela Qvist är nyutexaminerad digital strateg från Nackademin och efter praktik på Prat PR har hon anställts som juniorkonsult med ansvar inom digitala- och sociala medier.

Agnes Westberg, Filippa Lundkvist och Michaela Qvist