icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Danska varumärken till Prat PR

2019-03-27

De danska design- och detaljhandelsvarumärkena BoConcept Stockholm och Søstrene Grene väljer Prat PR som PR-byrå för den svenska marknaden.

Möbelvarumärket BoConcept står för design, kvalité och hantverk. Uppdraget kommer initialt handla om att ta ett omtag kring BoConcept Stockholm externa kommunikation med fokus på marknads PR och digital kommunikation.

Den danska detaljhandelskedjan Søstrene Grene har sedan en tid funnits främst i de södra delarna av Sverige, men har under året varit offensiva och öppnat ett flertal nya butiker runt om i Sverige. Prat PR ansvarar för marknads PR, influencer-samarbeten, kommunikation i sociala medier samt PR kring butiksöppningar samt framtagning av butiksmaterial.

– Vi ser fram emot samarbetet med Prat PR då vi bland annat är imponerade över deras framgångar för liknande varumärken. Vi har en spännande period framför oss och det är hög tid för varumärket BoConcept att få den uppmärksamhet som det förtjänar, säger Mimmi Lobendahl, VD på BoConcept Stockholm.

– Vi är väldigt glada över att få jobba tillsammans med BoConcept och Søstrene Grene för att tillsammans skapa relevant kommunikation och lyfta varumärkena till nya höjder. Sedan älskar vi inredning också och har lång erfarenhet av att jobba tillsammans med danska design- och inredningsvarumärken, så det är en perfekt match, säger Daniel Larsson, kundansvarig på Prat PR.

I teamen på Prat PR ingår

Daniel Larsson, Kundansvarig

Josefin Ersson, Juniorkonsult

Peter Malmdin, AD

Susanne Ståhl, Digital strateg

Johanna Ingesson, Social media manager