icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Prat PR finalist på Stora PR-Priset med Durex kondomtestarkampanj

2012-04-25

Prat PR Porter Novelli tävlade för första året i Stora PR-Priset med en rolig kampanj för Durex: "Bli Durex kondomtestare!". Kampanjen blev nominerad till finalen tillsammans med fyra andra bidrag, och Prat PR var så klart på plats igår kväll för att heja på mig!

Det var en tuff tävling mellan jättebra kampanjer från olika branscher, som på olika sätt nådde fram till målgruppen, skapade en förändring och genererade utmärkta resultat.

Juryns motivering för Durex kondomtestarkampanj var: "Baserat på gedigen målgruppsanalys användes ett lätt anslag och humor i en svårkommunicerad och känslig fråga. Drömsommarjobbet som Durex testpilot skapade stort genomslag för kondomanvändning i allmänhet och Durex varumärke i synnerhet med associerad försäljningsökning."

Vi är jättestolta över utmärkelsen, särskilt med tanke på att det var första gången vi tävlade. Nu håller vi tummarna för den internationella PR-tävlingen Sabre Awards, där Durex-kampanjen är nominerad till guldpriset i kategorin Marketing To Youth!

Här kan du läsa mer om Durex kondomtestarkampanj.

Nyhetsbrev

Vill du höra mer från oss? Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad på det senaste inom kommunikation.

Vi kommer såklart inte använda din epostadress till något annat än att skicka epost till dig.