icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Solsäkert och stilsäkert

NIVEA

Varannan konsument har lagt märke till de gula fläckar på kläderna som solcreme kan orsaka. Nu finns lösningen på problemet för första gången med NIVEA SUNs formula Clothing Protection, som minimerar fläckar på ljusa kläder. Vår utmaning var att informera kring både problem och lösning på ett inspirerande sätt.

Vi arbetade med lanseringen i en flerstegskampanj. En pressträff för skönhetsjournalister informerade om den nya produkten; en middag i samarbete med Säker Stil (Ebba von Sydow och Emilia de Poret) nådde ut till influencers och direkt mot konsumenter genom inslag i Säker Stil-poddens olika kanaler. Under hela kampanjperioden arbetade vi med klassisk mediebearbetning, advertorials och mer för att nå ut så brett som möjligt.

I juli 2017 hade vi nått ca 17 miljoner konsumenter med publiceringar i alla större livsstilstidskrifter i Sverige.