icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Hudvårdsprognosen

NIVEA

NIVEAs kroppsvårdsprodukter är populära klassiker bland svenskarna. Under vintern 2017 var utmaningen att uppmuntra konsumenten att välja just NIVEAs cremer.

Vår idé var att ta fasta på svenskarnas besatthet av vädret - och hur växlande temperaturer påverkar huden - för att skapa intresse. Tillsammans med hudterapeuten och bloggaren Elin Fagerberg skapade vi testet Hudvårdsprognosen som genererade en personlig produktrekommendation baserad på hudtyp, vanor och väder. Testet användes mot journalister, influencers och konsumenter online.

Tjugofem journalister och bloggare tog testet Hudvårdsprognosen och kampanjen genererade 24 publiceringar (KPI 10) med en räckvidd om 618 000 (KPI 600K). Dessutom tog 418 personer testet Hudvårdsprognosen på nivea.se under kampanjperioden.