icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Ett mönster för influencereliten

NIVEA

Utmaning

Med en formula som skyddar kläder mot deodorantfläckar har NIVEA Black & White länge haft ett modetänk i sin kommunikation. Och genom ett designsamarbete med WHYRED var det dags för NIVEA att ta modekopplingen till nästa nivå. Vår uppgift var att skapa hype kring resultatet - en svartvit skjorta inspirerad av NIVEA Black & White - i sociala och digitala medier.

Lösning

Vi samarbetade med en av Sveriges ledande livsstilsinfluencers, Michaela Forni, för att arrangera ett exklusivt event i Stockholm. Femton ledande influencers inom mode och livsstil avnjöt en lunch och fick höra talespersoner från NIVEA & WHYRED presentera samarbetet. Dessutom bearbetades press och influencers med olika vinklar och utskick för att nå ut så brett som möjligt.

Resultat

Initiativet genererade 80 klipp med en räckvidd på 3 753 889 (en ökning med över 500 procent jämfört med tidigare deokampanjer). Ledande influencers som Anitha Schulman och Dasha Girine fortsätter att bära skjortan privat, och över 200 konsumenter deltog i NIVEAs tävling om att vinna skjortan.