icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Ett mönster för influencereliten

NIVEA

Utmaning

Med en formula som skyddar kläder mot deodorantfläckar har NIVEA Black & White länge haft ett modetänk i sin kommunikation. Och genom ett designsamarbete med WHYRED var det dags för NIVEA att ta modekopplingen till nästa nivå. Vår uppgift var att skapa hype kring resultatet - en svartvit skjorta inspirerad av NIVEA Black & White - i sociala och digitala medier.

Lösning

Vi samarbetade med en av Sveriges ledande livsstilsinfluencers, Michaela Forni, för att arrangera ett exklusivt event i Stockholm. Femton ledande influencers inom mode och livsstil avnjöt en lunch och fick höra talespersoner från NIVEA & WHYRED presentera samarbetet. Dessutom bearbetades press och influencers med olika vinklar och utskick för att nå ut så brett som möjligt.

Resultat

Initiativet genererade 80 klipp med en räckvidd på 3 753 889 (en ökning med över 500 procent jämfört med tidigare deokampanjer). Ledande influencers som Anitha Schulman och Dasha Girine fortsätter att bära skjortan privat, och över 200 konsumenter deltog i NIVEAs tävling om att vinna skjortan.

Nyhetsbrev

Vill du höra mer från oss? Prenumerera på vårt nyhetsbrev så håller vi dig uppdaterad på det senaste inom kommunikation.

Vi kommer såklart inte använda din epostadress till något annat än att skicka epost till dig.