icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Skapa snack bland mammabloggarna

Gum

Foto: Alma Vestlund/ Studio Emma Svensson

Utmaning
Munvårdsvarumärket Gum ville lansera barntandborstarna Light up, som blinkar under tiden barnet borstar tänderna, mot en bred massa. Men hur får vi föräldrar intresserade av en så vardaglig produkt som tandborstar?

Genomförande

Vår research visade att tandborstning på barn är ett ämne som engagerar. Många föräldrar söker efter tips och råd för hur detta kan bli ett enklare, roligare inslag i vardagen. Vi initierade ett samarbete med mammainfluencern Paula Uribe för att ge hennes följare tips, inspiration och info om produktnyheterna genom ett mysigt event hemma hos Paula. Gästerna var andra mammainfluencers och på agendan stod ett tandborstdisco för barnen, produktpresentation och en glassbuffé.

Resultat

Initiativet genererade 50 publiceringar i sociala medier med en kombinerad potentiell räckvidd över 450k. Dessutom ledde eventet till ett tiotal förfrågningar från andra instagrammare som ville prova produkterna.