icon-arrow-left GroupCreated with Sketch. icon-arrow-right icon-close icon-facebook icon-instagram icon-linkedin prat-p-r-logoCreated with Sketch. Group 2Created with Sketch. icon-twitter

Prat PR

Digital kampanj för bakåtvänt

Britax

Se filmen här

Utmaning

Skapa uppmärksamhet för bakåtvänt åkande bland föräldrar till barn mellan 0 och 6 år i sociala medier.

Lösning

Vi tog tillvara på den stundande midsommarhelgen för att nå ut med Britax viktigaste budskap: att åka bakåtvänt så länge som möjligt. Midsommarhelgen är en av årets värsta trafikhelger och därför passade vi på ta fram en aktivitet som var aktuell, starkt kopplad till en tradition och som var lätt för målgruppen att dela.


För att skapa uppmärksamhet för bakåtvänt åkande spelade vi in en film, anpassad för Facebook, där barn går bakåtvända i ett midsommartåg och avslutar med ”Bakåtvänt är rättvänt. Vi vill åka bakåtvänt i sommar”. Filmen delades på Britax Facebooksida en vecka innan midsommar.

Resultat


4% i engagemangsgrad

150 delade filmer på Facebook

Se filmen här